• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Beviljad 500000 Collector

Betty

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
6 Mars 2020
Meddelanden
618
Mottagna reaktioner
399
Poäng
487
Nu var dagen här!
Betyg 1,1
Årsinkomst 780 000
Belåning Blanco: 1239363
krediter: 36224 av 95000

Jag ansökte som planerat direkt till Collector. Att jag inte sökte via förmedlare var en medveten avvägning. Collector är en av de få som har 500 000, jag har redan på Remember och Ikano. Mina efterforskningar har uteslutit att särskilt många andra långivare skulle bevilja mig pga den höga belåningen.

Så jag sökte via deras sida -och det blev grönt! 500 000 kr till 5,9% ränta!

MEN. Det är lösenkrav då jag valde samla hela beloppet. Det ska jag göra. Men ca 300 000 k är utanför UC.

jag ringde och frågade lite försiktigt om jag kunde ta med tex Klarna fast det inte syns på UC. Han verkade förvånad över frågan och sa självklart.

Så nu har jag angett ALLA mina skitlån. Håll tummarna för mig nu!
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Tessanki

V.I.P
Poäng: 737
Blev medlem
26 Augusti 2017
Meddelanden
812
Mottagna reaktioner
938
Poäng
737
Nu var dagen här!
Betyg 1,1
Årsinkomst 780 000
Belåning Blanco: 1239363
krediter: 36224 av 95000

Jag ansökte som planerat direkt till Collector. Att jag inte sökte via förmedlare var en medveten avvägning. Collector är en av de få som har 500 000, jag har redan på Remember och Ikano. Mina efterforskningar har uteslutit att särskilt många andra långivare skulle bevilja mig pga den höga belåningen.

Så jag sökte via deras sida -och det blev grönt! 500 000 kr till 5,9% ränta!

MEN. Det är lösenkrav då jag valde samla hela beloppet. Det ska jag göra. Men ca 300 000 k är utanför UC.

jag ringde och frågade lite försiktigt om jag kunde ta med tex Klarna fast det inte syns på UC. Han verkade förvånad över frågan och sa självklart.

Så nu har jag angett ALLA mina skitlån. Håll tummarna för mig nu!

Men gu va härligt....håller verkligen alla tummarna för dig..
 

pinnen222

V.I.P
Poäng: 307
Blev medlem
28 Maj 2018
Meddelanden
362
Mottagna reaktioner
107
Poäng
307
Åååh underbart..har nyss oxå samlat med Collector..dom löste klarna åt mig, vågade ej ange fler lån utanför uc..attans skulle jag gjort ju. Smidig o enkelt med collector faktiskt..
 

Legenden

Kunnig medlem
Poäng: 207
Blev medlem
15 April 2019
Meddelanden
237
Mottagna reaktioner
77
Poäng
207
Men åh stort grattis! Har följt dina inlägg och är så glad för din skull!
Jag ska söka på måndag via lendo och är såååå nervös.
Enligt collectors lånekalkyl får jag inte lån där.
Har 0,8 i betyg
 

Betty

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
6 Mars 2020
Meddelanden
618
Mottagna reaktioner
399
Poäng
487
Åååh underbart..har nyss oxå samlat med Collector..dom löste klarna åt mig, vågade ej ange fler lån utanför uc..attans skulle jag gjort ju. Smidig o enkelt med collector faktiskt..

Fast jag vet inte än vad de kommer säga när de ser alla andra skitlån... Jag har skrivit på skuldebrevet men är fortfarande ”vi återkommer om din ansökan inom 48 h”.
 

Betty

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
6 Mars 2020
Meddelanden
618
Mottagna reaktioner
399
Poäng
487
Men åh stort grattis! Har följt dina inlägg och är så glad för din skull!
Jag ska söka på måndag via lendo och är såååå nervös.
Enligt collectors lånekalkyl får jag inte lån där.
Har 0,8 i betyg


Jag får inte heller enligt deras kalkyl men den stämmer inte. I samtal med dem sa de att gränsen är 2xårsinkomsten. Och det stämmer ju, för jag blev beviljad (på det som syns på uc iaf, så får vi hoppas att det inte skiter sig).
 

Legenden

Kunnig medlem
Poäng: 207
Blev medlem
15 April 2019
Meddelanden
237
Mottagna reaktioner
77
Poäng
207
Jag får inte heller enligt deras kalkyl men den stämmer inte. I samtal med dem sa de att gränsen är 2xårsinkomsten. Och det stämmer ju, för jag blev beviljad (på det som syns på uc iaf, så får vi hoppas att det inte skiter sig).
Håller tummarna för dig!
Jag har dock högre belåning än dubbel årsinkomst.
 

Betty

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
6 Mars 2020
Meddelanden
618
Mottagna reaktioner
399
Poäng
487
Så korkat av mig att söka på en fredag, nu kommer jag våndas hela helgen. Min oro ökade nu när jag insåg att det inte verkar som de tagit en kreditupplysning på mig än! Det brukar ju ske direkt, men min uc ligger kvar på 1,1 och då kan de ju inte tagit nån än? :facepleading: Väldigt konstigt hur de kan ge preliminärt beviljad och ränta etc. innan de gjort det dock.
 

Preben

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 667
Blev medlem
23 Juli 2019
Meddelanden
1 510
Mottagna reaktioner
679
Poäng
667
Så korkat av mig att söka på en fredag, nu kommer jag våndas hela helgen. Min oro ökade nu när jag insåg att det inte verkar som de tagit en kreditupplysning på mig än! Det brukar ju ske direkt, men min uc ligger kvar på 1,1 och då kan de ju inte tagit nån än? :facepleading: Väldigt konstigt hur de kan ge preliminärt beviljad och ränta etc. innan de gjort det dock.
Ibland släpar en uc förfrågan efter till dagen efter.
 

Bramserud

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 747
Blev medlem
7 Augusti 2017
Meddelanden
1 678
Mottagna reaktioner
838
Poäng
747
Så korkat av mig att söka på en fredag, nu kommer jag våndas hela helgen. Min oro ökade nu när jag insåg att det inte verkar som de tagit en kreditupplysning på mig än! Det brukar ju ske direkt, men min uc ligger kvar på 1,1 och då kan de ju inte tagit nån än? :facepleading: Väldigt konstigt hur de kan ge preliminärt beviljad och ränta etc. innan de gjort det dock.

Hade du någon ff innan då? Det är nog fullt möjligt att gå från 0 till 1 ff utan att betyget försämras.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp